Minne Tosca

Puggens Therese

 "Tosca"

2008-09-25 - 2020-03-18

Tosca var vår första mops, hon var en så otroligt underbar liten hund med en alldeles speciell personlighet och charm. Hon lämnar ett så stort tomrum både hos oss och hundarna. Vi har så många underbara minnen med henne och vi saknar henne så otroligt mycket.

 
Länk till dagboksinlägget om tosca 

0

e. Puggens Melker

u. Puggens Katrin Kanonfin

Beskrivning:

Tosca är vårt lilla charmtroll och alla hundarnas favorit. Hon är en så positiv, otroligt gullig och charmig liten hund.
Hon älskar att göra som de andra hundarna gör även om det inte alla gånger går så bra att spåra, köra agility eller lurecorsing.
Hon älskar att bada springer rakt ut i vattnet och simmar.

Född: 2008-09-25

Avel: G-kullen

Pensionerad från avel

Uppfödare: Puggens kennel, Lena och Johanna Nyberg, Åkersberga

Utställningsresultat

Valputställning

2xHp, 2xBir, 1x Big 3 placering

Officiell Utställning

Öppen klass: Exc 1XCk

Stamtavla 

Puggens
Melker
NOUCH SEUCH SEV-01
SEV-02 SEV-03 SEV-04
Puggens
Arthur Humle
SEUCH
Fors Brunn's Humle
SEUCH SEV-97
SEV-98 SEV-00
Siivas Eureka

Puggens
Gisela af Såsta
DKUCH INTUCH
NOUCH SEUCH
Klehaugens Just A Gigolo
Puggens American
Dolly-Darling
Puggens
Katrin Kanonfin
FIUCH SEUCH
Kingsize Fawn Pizza
Quattrostagioni
Hundboden's
Eukalyptus
EECH FIUCH
NOUCH SEUCH
Kingsize Fawn
Italian Pizza
SEUCH
Puggens Fuxia
EECH FIUCH GICH
INTUCH ITUCH SEUCH
Kingsize Fawn American Lemon Squash
Ulla Janings Embla-Dottir

 

                                                               Tulpan 

tävlings och träningsverksamhet är nerlagd på grund av corona viruset, så gör vi våra egna träningar här hemma med hundarna. De tycker det är så roligt att få springa lite lure coursing, de hundar som sen ska tävla får bara springa raksträcka och en sväng så det blir fält racing för dem. Vi passar också på att träna in våra unga hundar så de är redo för licenstagning när allt kommer igång igen. Även småhundarna älskar att springa och ibland får de springa lure racing som det heter när de springer och ibland bara träna på tomten med att ta svängar när vi använder ett flugfiske spö som vi binder en trasa till och de älskar det. Nedan en bild på småligan när de springer de stora har också gjort samma sak och bilder på det finns i ett tidigare dagboksinlägg. Det blir också många härliga promenader, leka ute på fältet eller på tomten och nu när det snart blir varmare i vattnet så blir det till att gå till vår insjö och bada med hundarna. EM skulle vara nu den 1-3 maj men har blivit uppskjutet till i oktober hoppas att blir av, vore så roligt att åka med hundarna.