Minne Tosca
Puggens Therese
"Tosca"
2008-09-25 - 2020-03-18
Tosca var vår första mops, hon var en så otroligt underbar liten hund med en alldeles speciell personlighet och charm. Hon lämnar ett så stort tomrum både hos oss och hundarna. Vi har så många underbara minnen med henne och vi saknar henne så otroligt mycket.
Länk till dagboksinlägget om tosca
0
e. Puggens Melker
u. Puggens Katrin Kanonfin
Beskrivning:
Tosca är vårt lilla charmtroll och alla hundarnas favorit. Hon är en så positiv, otroligt gullig och charmig liten hund.
Hon älskar att göra som de andra hundarna gör även om det inte alla gånger går så bra att spåra, köra agility eller lurecorsing.
Hon älskar att bada springer rakt ut i vattnet och simmar.
Född: 2008-09-25
Avel: G-kullen
Pensionerad från avel
Uppfödare: Puggens kennel, Lena och Johanna Nyberg, Åkersberga
Utställningsresultat
Valputställning
2xHp, 2xBir, 1x Big 3 placering
Officiell Utställning
Öppen klass: Exc 1XCk
Stamtavla
| Puggens Melker |
NOUCH SEUCH SEV-01 SEV-02 SEV-03 SEV-04 Puggens Arthur Humle |
SEUCH Fors Brunn's Humle |
| SEUCH SEV-97 SEV-98 SEV-00 Siivas Eureka |
||
| Puggens Gisela af Såsta |
DKUCH INTUCH NOUCH SEUCH Klehaugens Just A Gigolo |
|
| Puggens American Dolly-Darling |
||
| Puggens Katrin Kanonfin |
FIUCH SEUCH Kingsize Fawn Pizza Quattrostagioni |
Hundboden's Eukalyptus |
| EECH FIUCH NOUCH SEUCH Kingsize Fawn Italian Pizza |
||
| SEUCH Puggens Fuxia |
EECH FIUCH GICH INTUCH ITUCH SEUCH Kingsize Fawn American Lemon Squash |
|
| Ulla Janings Embla-Dottir |
Tulpan
tävlings och träningsverksamhet är nerlagd på grund av corona viruset, så gör vi våra egna träningar här hemma med hundarna. De tycker det är så roligt att få springa lite lure coursing, de hundar som sen ska tävla får bara springa raksträcka och en sväng så det blir fält racing för dem. Vi passar också på att träna in våra unga hundar så de är redo för licenstagning när allt kommer igång igen. Även småhundarna älskar att springa och ibland får de springa lure racing som det heter när de springer och ibland bara träna på tomten med att ta svängar när vi använder ett flugfiske spö som vi binder en trasa till och de älskar det. Nedan en bild på småligan när de springer de stora har också gjort samma sak och bilder på det finns i ett tidigare dagboksinlägg. Det blir också många härliga promenader, leka ute på fältet eller på tomten och nu när det snart blir varmare i vattnet så blir det till att gå till vår insjö och bada med hundarna. EM skulle vara nu den 1-3 maj men har blivit uppskjutet till i oktober hoppas att blir av, vore så roligt att åka med hundarna.




