Igår blev valparna åtta veckor, det har hänt mycket den sista veckan. De leker överallt på tomten, de har rört sig längre och längre från huset, in i buskar, bakom huset mm. De har också fått följa med promenader i den stora hundrastgården bakom huset, det har varit jättekul att busa runt på ett nytt ställe. De har även fått hälsa på hästarna och det var givetvis spännande. I sitt lekrum har de en fodertunna med ben i och de brukar få några på kvällen och ha dem under natten och morgonen. De vet när de ska få dem och går fram till tunnan och gör sitt bästa för att försöka få upp den.
Igår kväll hade vi gäster och det blev ganska sent, jag plockade undan i köket och valparna låg på verandan och sov. Plötsligt hörde jag värdens gnällande och alla kommer inspringande i köket, jag gick ut för att se vad de blev så rädda för och hörde hur antingen rådjursmamman ropade på sina ungar eller om det var de som lät för att de ropade på sin mamma. I vilket fall som helst så lät det rätt otäckt och jag förstår att de små tyckte det var läskigt. De är så roliga och underbara alla fem.
Fler bilder i deras bildgalleri.