Förra onsdagen åkte vi till rundbanan i Borås. Med oss hade vi Deya, Gina, Atti, Amie och Briseis. Det var ett riktigt blandat väder med både sol och regn, som tur var så sken solen när de skulle springa men vi fick värma upp dem i lite lätt regn. Först ut var Gina, hon har provat på det förut och tände direkt och sprang riktigt fort. Näst ut var Deya, det var första gången för henne och hon förstod sig inte riktigt på det och fullföljde inte loppet. Sedan var det Atti, Amies och Briseis tur att springa, de fick ha sina kappor och munkorgar på sig så att de kunde springa tillsammans. De startade jättebra alla tre men efter halva varvet bröt Briseis och sprang tillbaka, Atti och Amie fullföljde loppet och sprang riktigt bra. Vi får åka ner fler gånger så Deya får prova igen och att även Doris som provat på det förut tillsammans med Gina får börja använda öppna startboxar. Även låta Brizby få springa med de andra tjejerna.
Borås greyhound park
- Details



