Förra måndagen den 30 juli var det dags för årets tredje lure coursing prov. Vi åkte upp till Stockholm på söndagen och stannade över natten hos goda vänner. Christian åkte iväg tidigt på morgonen med Deya och Gina till lure coursing provet i Tammsvik. Efter första loppet låg Gina på en delad tredjeplats och Deya på en delad fjärdeplats. Det är alltid nervöst inför andra loppet, jag kunde inte vara på plats då jag var på Arlanda för att skicka iväg Eros till USA. Christian höll mig uppdaterad och sa att de hade sprungit ett bra andralopp, framför allt Deya, men det hade de andra tikarna också gjort. Jag kom dit lite före prisudelningen, vi hoppades att de båda skulle komma på pallplats, Vilket de gjorde, Gina blev fyra och Deya blev etta.
Deyas bror "Totty" Russkiy Azart Optimist Premier Maximum kom trea bland hanarna, grattis Lars-Göran till hans fina placering.
Foto Kelly Edland




